משמורת ילדים משותפת מה אומרים המחקרים המעודכנים? | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

משמורת ילדים משותפת מה אומרים המחקרים המעודכנים 2020?

עם הפרידה הפיזית של ההורים נכנסים הילדים, בעל כורחם, להסדרי מחייה חדשים עם כל אחד מההורים. לכל ילד להורים גרושים יהיו שני בתים, שני חדרים ושני מקומות לחזור אליהם.
בתבנית המסורתית האמהות נשארו בבית לעבוד ואילו האבות יצאו ופרנסו את המשפחה.  הנחת המוצא הייתה שהאמהות יהיו המטפלות העיקריות בילדים ואילו האבות יבקרו אותם עלפי הסדרי ראייה שנערכו על ידי עורך דין משמורת משותפת או עובדים סוציאליים או בית המשפט, לפי העניין. בעבר מרבית הסדרי המשמורת עוצבו one size  בין אם הדבר תאם את צרכי ההורים והילדים ובין אם לאו. בהמשך התפרסמו יותר ויותר מחקרים המלמדים על חשיבות האב בתפיסת העולם של הקטין ועל שינוי משמעותי אותו עבר תפקיד האב מן העבר אל החיים המודרניים. במדינות הנאורות הולכת ומתבססת תפיסה כי ילד נזקק לשני הוריו באותה מדיה ועל כן הסדרי משמורת משותפת הם הנכונים ביותר בעבורו.

עו

משמורת משותפת או משמורן יחיד?

שני סוגי משמורת קיימים כיום,  משמורן יחיד  ומשמורת משותפת, בה לשני ההורים הגדרה הורית שווה. כאמור לעיל המקור של התפיסה שהמשמורת צריכה להיות בלעדית אצל האם הינו בתיאוריות פסיכולוגיות שהופרכו בזו אחר זו.

מהם הסדרי המשמורת המשותפת?

משמורת משותפת הינו הסדר משפטי בו שני ההורים מקבלים הגדרה של הורה "משמורן" . במהותה, משמורת משותפת משמעה חלוקת זמני השהות באופן שווה או כמעט שווה. חלקות הזמנים תיעשה תמיד בראיית טובת הילדים ועניין זה הופך להיות מורכב כשהילד כבר אינו ילד והוא בן 14 ומעלה ובעל לוח זמנים משלו. אחד מיתרונותיה הגדולים של משמורת משותפת הינה העובדה שגם הילדים מבינים שלאבא ואמא יש מעמד שווה והם מתייעצים איתם ופונים אליהם כשווי זכויות לכל דבר ועניין.

אין כל ספק שכאשר זוג הורים מחליט להתגרש הוא רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו. יחד עם זאת, יש לעיתים ניסיונות להילחם אחד בשנייה על הסדרי ראייה על חשבון הילדים. מחקר חדש שפורסם החודש ב-journal Psychology, Public Policy and Law קובע שדווקא משמורת משותפת, בה הילד מבלה באופן שווה עם כל אחד מההורים תשפיע לטובה על מערכת היחסים שלו עם הוריו.

אחד הנושאים שעולים חדשות לבקרים הוא השאלה כמה מזונות משלמים במשמורת משותפת ואני סבורה שהתשובה במרבית המקרים צריכה להיות אפס מזונות. כן אפס שקלים מזונות ויש לנו תקדימים רבים בנושא.

לקריאה על התקדימים של משרדנו לחץ ממש כאן https://rslawfirm.co.il/divorce-law/divorce-advocate-is-an-important-precedent-on-divorce/

 

מחפשים עורך דין מומחה לענייני משפחה עם המלצות?

✔️ למעלה מתשעים אחוזי הצלחה ותקדימים רק על שמנו
✔️  מעניקים שירות עד לסיום ההליך תוך ליווי יד ביד
✔️ייעוץ בדיני משפחה על ידי עו"ד לענייני משפחה רחל שחר הנחשבת לברת סמכא בתחום
✔️אצלנו אין אנשי מכירות רק אנשי מקצוע לעילא ולעילא לאורך כל הדרך איתך ייעוץ בדיני משפחה על ידי עו"ד לענייני משפחה רחל שחר הנחשבת לברת סמכא בתחום
אמינות ✔️ זמינות ✔️שירותיות✔️
✔️והכי חשוב שירות מקצועי ואמין מובטח
✔️ חייגו 03-7949755

במחקר שפורסם באתרי האינטרנט השונים בעולם וגם בישראל,  חקרו יותר ממאה סטודנטים שהוריהם נפרדו או התגרשו בילדותם המוקדמת. הסטודנטים נשאלו בכדי להעריך את מערכת היחסים שלהם עם הוריהם היום. בנוסף לכך, נבדקו הסדרי הראייה של הסטודנטים עם הוריהם ובמקביל נשאלו הוריהם של הסטודנטים על הסדרי הראייה שהיו להם עם ילדיהם בגילאי 5-15  

בקרב אלה שחיו במשמורת משותפת- 93% ביטאו שביעות רצון והאמינו שהסידור היה הטוב ביותר עבורם. 

על פי תוצאות המחקר, כאשר הילד ישן ומבלה עם אביו זמן שווה לזמן בו מבלה עם אמו, הקשר עם האם לא רק שלא נפגע אלא אף מתחזק וגם האב נתרם מהקשר וממערכת יחסים איכותית עם הילד שלו.

 הממצאים מלמדים שככל זמני השהות של הילדים התחלקו באופן שווה בין ההורים אזי הילדים לא פיתחו הפרעות הסתגלות ולמעשה למדו לחיות עם הפרידה בשלום ללא טראומות. זאת ועוד, החוקרים מסבירים כי גם אם בתחילה לא היו הסדרי ראייה נרחבים ניתן לפצות על עניין זה בהרחבת הסדרי הראייה באופן שהילדים יוכלו לשהות זמן רב יותר עם ילדיהם.

 במדינת ישראל חלה מהפכה משמעותית בתפיסת אנשי הצוות המקצועי את נושא המשמורת המשותפת. יותר ויותר אנשי מקצוע ובהם עורכי דין גירושין עתירי ניסיון יודעים שמשמורת משותפת הינה ההסדר הטוב ביותר עבור הילדים ומקדמים הסדר זה לטובת הקטינים.

מובן שהסדר זה אינו מתאים לכל אב והוא דורש מסירות והשקעת משאבי זמן ומשאבים כספיים אך אין כל ספק שהוא נושא פרי.

לקריאה על ועדת רוטלוי בנושא משמורת ילדים אשר הגישה דו"ח מפורט ביותר בנושא משמורת ילדים לחץ ממש כאן

הסדרי משמורת משותפת-איך זה בא לידי ביטוי בהסכם גירושין לדוגמא

ניתן להתרשם כאן מאחד ממהסכמים שאנו עורכים בתחום גירושין ואשר בהם באה לידי הסדרי משמורת משותפת שלטעמנו במצב של הורים נורמטיביים זה ההסדר הנכון עבור הילדים.

על מנת לקבל הסכם גירושין לדוגמא כנסו ממש כאן

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.