איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים? מדריך מומלץ והסברים | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

עורך דין גירושין טוב החלטי ומסור יכול להיות ההבדל בין הליך גירושין סביר להליך גירושין טראומטי. הניסיון מלמד לצערנו כי הליכי גירושים שאינם מנוהלים נכון כבר בהתחלה עלולים להיות ממושכים, יקרים ומתישים עבור בני הזוג אך בעיקר עבור ילדיהם אשר מוצאים עצמם בעין הסערה כששני האנשים היקרים להם בעולם מתכתשים זה עם זו. החלטות נכונות עוד בטרם פתיחת הליך כלשהו יכולות לקצר את ההליכים משמעותית ולמנוע פגיעות מיותרות בצדדים ובילדיהם.

עו"ד לענייני ירושה רחל שחר

הרצון להמשיך ולאפשר לילדים בשגרת חיים נוחה ככל האפשר וללא טלטלות מיותרות מדריך אותנו כל העת לצורך קבלת החלטות מושכלות בהליך.

ראיון זה שנערך עם עו"ד רחל שחר והינו ראשון מסדרת ראיונות בעניין זה יעניק לכם סט של כלים להתמודדות ראשונה ונכונה עם הליך גירושין.

עורכת דין גירושין רחל שחר במאמר מתי מומלץ לפנות לעורך דין?

מתי בזמן הסכסוך הזמן לפנות לייעוץ עורך דין גירושין?

עורכת דין גירושין רחל שחר ממליצה: "התשובה הפשוטה היא – כמה שיותר מהר!"

יש משמעות עצומה לליווי מקצועי מומלץ ונכון של עורך דין גירושין החל מהרגע הראשון ובמיצוי כל זכות המגיעה לכם בגירושין.

בפנייה לעורך דין, אתם מאפשרים לעצמכם לראות בבהירות את ההליך הסבוך והמפחיד שנקרא גירושין

עורך דין יכול לתת ייעוץ והכוונה, טקטיקות, המלצות וכלים להתמודדות במצבים משפטיים שונים, או את כל אלו יחד, כדי שתוכלו לממש את זכויותיכם במלואן ולהיות מוכנים לכל תרחיש בדרך.

תכנון הצעדים בזהירות, תוך הכרת התמונה המשפטית המלאה, היא הדרך הנכונה והנבונה להליך גירושין מיטיב וראוי, ואת זאת יאפשר רק עורך דין גירושין מומלץ מקצועי ונאמן.

באילו נושאים מטפל עורך דין גירושין?

עו"ד שחר בהתייחסותה למורכבות ההליך וחשיבות ההתמקצעות בתחום:

"הליך הגירושין בישראל הינו הליך שכיח מאוד ועם זאת, מורכב ומשתנה ממשפחה למשפחה.  ההליך טומן בחובו היבטים רבים וחשובים הנועדו להגן על בני הזוג ומשפחותיהם, ולאפשר שגרת חיים תקינה גם ביום שאחרי. למרבה הצער, לא כל מי שניגש להליך מודע לכל זכויותיו וחובותיו ועל כן יש צורך בעורך דין מקצועי שיאפשר ללקוח לקבל את כל המגיע לו ולהיות מוגן מפגיעה בשל אי ידיעת החוק".

ההיבט הכלכלי של הליך הגירושין כולל זכויות וצעדים שיש לדאוג להם במקביל להליך עצמו לרבות: הסדר איזון משאבים בגירושין , חזקת השיתוף, חלוקת פנסיה בין בני הזוג והעברת זכויות בדירה.

כמו כן מומלץ שעורך דין גירושין יתן מענה מלא עד לסיום ההליך ויטפל בנושא המזונות על כל הסתעפויותיו – מזונות אישה, מזונות זמניים, מזונות מעוכבת, מזונות מהוצאה לפועל/ביטוח לאומי, נקודות זיכוי למשלמי מזונות, הנחות והטבות נלוות.

בהיבט הדיור– עורך דין גירושין יודע לספק ללקוח כל זכות אשר מומלץ לקבל ואשר כולל וההנגשה לסיוע המגיע לו עפ"י חוק.

כאשר ניגשים בני זוג עם ילדים להליך גירושין, אנו מכירים ברצונם למזער את הנזק הצפוי לילדים ולמטב את התנאים שלהם בשגרה החדשה ככל הניתן. בשל כך, מומלץ מאוד לבחור עורך דין גירושין אשר מייחס משקל רב לאלמנט ההורות שבהליך ודואג לנושאים כמו רצון הילד, זמני שהות, קצבת ילדים, מסוגלות הורית ומגורי הילדים, כטיפול "המשלים" את הליך הגירושין.

לצערנו, ישנם הליכי גירושין המאופיינים בסביבה פוגעת ואלימה, ועל כן במידת הצורך, עורך דין גירושין מאפשר הליך מותאם לבני זוג המתקיימת בניהם אלימות על כל סוגיה, עם כל הכלים העומדים לרשותו בחוק.

מה מומלץ לעשות בטרם פנייה לעורך דין גירושין?

לאחר ההחלטה על גירושין ובטרם הגעה לייעוץ אצל עורך דין גירושין, מומלץ לנקוט במספר צעדים שיהפכו את הפנייה לרלוונטית ואפקטיבית יותר, כזו שתכבד את זמנכם ומצבכם הרגשי.
שימו לב – עלויות של הפסקת נישואין בהסכמה נמוכות משמעותית מכל הליך אחר, הן בפן הרגשי והן בפן הכלכלי. מומלץ לוודא מה עמדת הצד השני בעניין אם הקשר מאפשר זאת.
אם הגעתם להחלטה שברצונכם לפתוח בהליך גירושין, אנו ממליצים להתכונן מראש לפגישה עם עורך הדין: להגיע לפגישה כשבידיכם כלל המסמכים הדרושים ככל שניתן להפיק אותם – דבר שירחיב את התמונה שיקבל עורך הדין ויסייע לו ליצור חליפה אישית למקרה שלכם ולמצות כל זכות.
נוסף על כך- להגיע נכונים להקשבה, שכן האינטרס
מה מומלץ לעשות בטרם פנייה לעורך דין

מה עושים אם אשתי פנתה לפניי לעורך דין גירושין?

כשמדובר על הליך גירושין, יש משמעות למי מהצדדים פנה קודם לתחילת ההליכים. הדבר נובע בעיקר מהבדלי המגדר והיחס של הערכאות השונות אליהם. לפני שנסקור כללי אצבע מרכזיים לפעולה במקרה שבו אישה פונה לפני הבעל אל עורך דין גירושין, נסביר בקצרה את המונח מרוץ הסמכויות.

מרוץ הסמכויות הוא מונח המתאר את רצונו של כל אחד מבני הזוג בהליך גירושין להיות הראשון שפונה לעורך דין או לבית משפט. מה מקור הקונפליקט?

בישראל ניתן לבצע הליך גירושין אך ורק בבית הדין הרבני אך ישנן תביעות נלוות שניתן להגיש בנפרד בבית המשפט לענייני משפחה.

בית הדין הרבני נחשב מיטיב יותר עם הבעלים כיוון שפוסק עפ"י ההלכה היהודית, ואילו בית המשפט לענייני משפחה נחשב מיטיב יותר עם הנשים כיוון שפוסק עפ"י הדין האזרחי. מדובר באמירה שהיא כללית ויש כמובן להתאים אותה לכל הליך גירושין. יחד עם זאת דווקא  משום כך, ישנה משמעות למי מהצדדים יפנה ראשון להליך ובאיזו ערכאה יבחר. כדי לבצע את הבחירה המיטיבה ביותר, מומלץ להיוועץ בעורך דין גירושין בקיא ומקצועי.

במקרה שבו האישה הקדימה את בעלה ופנתה קודם לבית המשפט או לעורך דין גירושין,יש חשיבות לפעול עפ"י הנחיות מסודרות כדי להגן על הבעל מפני פגיעה בטובתו וטובת הילדים:
עשה ואל תעשה – כללי אצבע להתמודדות עם תופעת מרוץ הסמכויות בנקודת פתיחה נחותה
היה שקול.
אל תגיע להליך מהיר ללא ליווי מקצועי של עורך דין גירושין הבקיא בדיני משפחה – אתה מסתכן בהסכם גירושין שיפעל לרעתך בשל אי ידיעת זכויותיך.
אל תחתום על מסמכים גם לא על כאלה שנראים זניחים ביותר
אל תחתום על שום הסכם או מסמך מבלי להיוועץ תחילה עם עורך דין שיסביר לך על מה אתה באמת חותם.
זכור שהפער ניתן לצמצום!
ישנם גם יתרונות לקהל הגברים בפנייה לבית המשפט לענייני משפחה, הנובעים מהסמכויות השונות שיש לכל ערכאה בנושאים כמו מתן צווים, מזונות ילדים, מזונות האישה ועוד.
היה יסודי.
נסה לאסוף חומר רב ככל הניתן על בת הזוג בצורת מסמכים והקלטות. הדבר יעזור לחשוף שקרים, הטעיות ומניפולציות רגשיות, ובמקביל לחזק את התדמית שלך בפני בית המשפט. (שים לב שמומלץ להתייעץ עם עורך דין בטרם תתחיל על מנת לוודא שאתה אוסף חומר בצורה חוקית).
חשוב קדימה
הצעות זמניות מצד האישה יכולות להכתיב מציאות חדשה, אל תמהר להסכים.
שמור על כבוד אשתך
זכור כי אמנם אתם נפרדים, אך המשפחה נשארת ורק משנה תבנית. נהל את ההליך בכבוד במיוחד אם מדובר באם ילדיך. אפשר לערכאה השיפוטית להתרשם ממך לטובה כאדם המכבד את שותפתו לשעבר ורוצה בטובתה וטובת ילדיכם המשותפים.
היה זהיר.
דע כי הסעיף הקודם תקף גם על הצד השני ועל כן יש לנקוט במשנה זהירות בהתנהלות ובמילים. גם אתה נמצא במעקב שוטף ופולשני.
עורך דין גירושין ממליץ כיצד להתמודד עם מירוץ הסמכויות

 

מה התשובה המשפטית שיכול לתת עורך דין גירושין לבגידה בחיי הנישואין?

אומרת עו"ד שחר:

"מבחינה משפטית ניתן לקבל מענה רק למצב בו אישה בגדה בבעלה ואז נשללת כתובתה."

אין ספק שבגידה של אחד מבני הזוג היא עילה מובנת לגירושין, וזאת בשל חסך קריטי באמון וכבוד בחיים המשותפים של בני הזוג. כפי שהסברנו בתחילת – לגירושין הסתעפויות רבות, מצב של בגידה, כמוביל להליך גירושין, משליך גם על ההסתעפויות הללו:

בעניין מזונות אישה שבגדה בבעלה – עלולה הזכות להישלל ממנה כמו כתובתה.

עפ"י ההלכה – אישה בוגדת אסורה גם לבעלה וגם למי שעימו בגדה.

כאמור, קיימים הבדלי גישות בין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה – לעומת בית המשפט הנוקט בגישה מקלה יותר בנושא, בית הדין הרבני עשוי לפסוק על קיפוח אישה בוגדת בחלוקת הרכוש שכן הוא מוכוון עפ"י ההלכה היהודית, וזו מתייחסת בחומרה לאישה הבוגדת בבעלה.

אילו תביעות נלוות להליך גירושין ומתי מומלץ עורך דין?

ישנם נושאים הקשורים בקשר ישיר להליך הגירושין, שניתן לטפל בהם על ידי פנייה לבית המשפט לענייני משפחה, ככל ובני הזוג לא הגיעו להסכמות בנושאים אלו בהליך הגירושין עצמו. התביעות בנושאים אלו מוגדרות כתביעות נלוות לגירושין ואלו הן התביעות בנושאים הבאים: מזונות ילדים, מזונות אישה, זמני שהייה, חלוקת רכוש בהתאם להסכם יחסי ממון או הסכם חיים משותפים.

יש לשים לב כי תביעות נלוות ניתן להגיש לבית הדין הרבני כחלק מתביעת הגירושין או לבית המשפט לענייני משפחה כתביעה נפרדת. בחירת הערכאה שבה יתנהלו תביעות אלו יכולה להשפיע באופו משמעותי על תוצאות ההליך. משום כך – מומלץ להתייעץ עם עורך דין גירושין מקצועי טרם פתיחה בהליכים.

עו"ד שחר מחדדת:

"אנשים רבים פונים לבתי המשפט מתוך דחף להתקדם בהליכים כדי לקבל את המגיע להם ולאפשר לעצמם להמשיך בחיים. אני מבינה את הדחף הזה. אך בהליכים מסוג זה, בטח כשמדובר בתביעות נלוות, יש משמעות קריטית לבחירת בית המשפט, וזה שיקול שאסור לזלזל בו. לכן אני ממליצה לכל מי שפניו להליך, להתייעץ עם עורך דין לפני שמתחילים ולחסוך זמן, כסף ואת עוגמת הנפש."

אודות משרד עו"ד רחל שחר

משרדנו הינו משרד עורכי דין אשר מתמחה בתחום דיני המשפחה והמעמד האישי, גירושין, סכסוכי גירושין מורכבים, סכסוכי רכוש, חטיפת ילדים, ידועים בציבור, דיני ירושה, עריכת צוואות ניהול עיזבונות וסכסוכי ירושה.

משרדנו הממוקם במספר מוקדים מרכזיים במרכז הארץ, מתמקצע בטיפול אישי ושוטף לקהל לקוחותינו. מיום הקמתו ואילך – חורט המשרד על דגלו, יום ביומו, את ערכי המקצועיות, הרגישות והיעילות, שאנו רואים בהם הנוסחה המנצחת להתמודדות עם כל מקרה, קטן כגדול. אנו מאמינים שליווי הלקוחות יד ביד, עם סל הכלים והערכים שאנו מספקים, יאפשרו להם איכות חיים בלתי מתפשרת.

עורכת הדין והנוטריונית רחל רייצ'ל שחר הינה עורכת דין לענייני משפחה מהשורה הראשונה בארץ ועל כך יעידו לקוחותיה הרבים הפזורים לכל אורכה ורוחבה. התיקים הרבים שהובילה בבתי המשפט והניסיון רב השנים בתחום, מאפשרים לה לעזור לכל לקוח במקצועיות ובהקשבה והכלה. כמו כן, עו"ד רחל רייצ'ל שחר מוכשרת כמגשרת ובעלת חותם אמינות מטעם חברת dan&bradstreet

לעורכת הדין שחר שותפים רבים מתחומים שונים שבחרה עם השנים בקפידה, כדי לאפשר לכלל לקוחות המשרד להיות בטוחים שהעזרה המושטת להם הינה מקיפה, יסודית ומהימנה.

צריכים ייעוץ דיסקרטי וליווי מאחורי הקלעים בעריכת הסכם גירושין? ייעוץ משפטי ראשוני מיידי בטלפון ללא עלות וללא התחייבות

מכיוון שפנייה לייעוץ משפטי היא קריטית במשרד קו חם לפניות טלפוניות בנושא עורך דין גירושין

03-7949755

על מה עברנו במאמר זה

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.