הסכם גירושין מהיר המבטיח שקט נפשי | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

הסכם גירושין הינו דרך חשובה וטובה לסיים פרק נישואין שכן הוא מצליח לגשר בין כל הפערים בין הצדדים

למרבה הצער המספרים מלמדים כי מדי שנה מתגרשים בישראל עשרות אלפי זוגות ומספרם הולך וגדל מדי שנה.
חלק מהזוגות מתגרשים במסגרת גישור כאשר כל צד מיוצג על ידי עורך דין או במסגרת הסכם גישור בו שני הצדדים מיוצגים על ידי אותו עורך דין. חלק אחר לצערנו בוחר בהליך של מלחמה שבו מפסידים כל הצדדים ולכן צריך לשאוף ככל הניתן להגיע להסכם גירושין הוגן. במהלך ההגיעה להסכם גירושין הוגן, כל צד מבטא את רצונותיו בנושאים הקשורים להסכם גירושין ומביע דעותיו כיצד הוא רואה הסכם גירושין הוגן. כל צד צריך להתייחס לסוגיות של משמורת ילדים, זמני שהות של הילדים עם כל אחד מההורים, חלוקת הרכוש המשותף, ותשלומי המזונות-אם בכלל.

עו

במאמר זה ננסה לפרוס את האתגרים אשר יכולים להופיע במהלך עריכת הסכם גירושין ועל המידע שמומלץ לאסוף עוד בטרם התחלתם הליך גירושין ונעניק לכם טיפים חשובים בדרך לניסוח ההסכם.

לפני תחילת ניסיון הגעה להסכם גירושין מומלץ מאוד לבדוק האם ייתכן שבן הזוג איתו חייתם כל השנים מסתיר נכסים?

משפחות צעירות, בני זוג שנשואים רק מספר שנים ויש להם ילדים קטנים ומשכנתא בדרך כלל לא נתקלים בתופעה זו של הברחת נכסים ולו מחמת הסיבה שלרוב אין מה להבריח. ואולם זוגות שנשואים עשרות שנים צוברים יחד לעיתים רכוש רב ופעמים רבות אחד מבני הזוג כלל אינו מודע כיצד אותו רכוש נרשם. לעיתים, למרבה הצער, תגלו שבן הזוג רשם את אכב היוקרה שלו על שם בן משפחתו או קרוב אחר במקביל הוא לפתע יכול לרשום את החברה בבעלותו על שם אחר או להבריח נכסים בדרכים שונות ומתוחכמות שיש לתת עליהן את הדעת ולהיות עירניים. חשוב לזכור כי בהתאם לפסיקת בתי המשפט לענייני משפחה לאורך השנים גם אם נכס מסויים היה בבעלות בן הזוג לפני הנישואין אך לאורך השנים השתמשתם בו יחד, בית המשפט לענייני משפחה יכול  לפסוק כי יש לכם זכויות בנכס במסגרת חלוקת המשאבים ההוגנת ביניכם.
קיימים אמנם כספים בחשבונות הבנקים אותם ניתן לאתר יחסית בקלות באמצעות צו שייתן שופט בבית משפט לענייני משפחה. אולם אם הכספים הוברחו לחשבונות של צד שלישי יהיה קשה ביותר לאתרם אם לא הושארו טביעות אצבעות. לעיתים נחתמים הסכמי הלוואה פיקטיבביים בתוך המשפחה ולכן מומלץ שעורך דין מטעמכם וגם אקטואר מומחה מבית המשפט יעברו על כל החומר הרלבנטי.
לפני תחילת ניסיון הגעה להסכם גירושין על ידי עורך דין מומלץ מאוד לבדוק האם ייתכן שבן הזוג איתו חייתם כל השנים מסתיר נכסים?

קביעת סכום המזונות כאחד מסעיפי הסכם הגירושין

סכום המזונות בתוך הסכם הגירושין הוא רכיב שצפוי ללווות אותכם שנים ארוכות. לכן כאשר חותמים על הסכם גירושין מומלץ שעורך הדין יקבע מדרגות לנושא המזונות ויקבע מועד שבו יופסקו תשלומי המזונות כליל. הדבר כמובן אינו מונע מאף אחד מהצדדים להעניק לילדיו כסף ורכישות ככל שירצה אך הדבר לא יהיה בגדר חובת מזונות. בית המשפט העליון במסגרת בעמ 919/15 קבע מספר פרמטרים מומלצים ונתן רשימה שאמנם אינה רשימה סגורה אך מומלץ שעורך דין יתייחס אליה במסגרת עריכת הסכם גירושין. רשימה זו כוללת את הפרמטרים הבאים:  הכנסות בני הזוג, הוצאות המדור שכר דירה, חשמל מים גז וכיו"ב, רמת החיים לה הילדים הורגלו וההוצאות הקבועות שלהם והכי חשוב זמני השהות בין הילדים. באתרים שונים מסתובבבים מחשבוני מזונות רבים ואולם רצוי ומומלץ לדעת כי מחשבוני המזונות אינם מחייבים את בתי המשפט והפסיקה בנושא מזונות אינה אחידה.
מומלץ לשוחח עם עורך דין על כל הפרמטרים הרלבנטיים

 

לכן, מומלץ לשוחח על כל הפרמטרים בנושא מזונות וזאת במסגרת פגישה אצל עורך דין לעריכת הסכם גירושין.

חשבו: מהו הגבול המאפשר לכם רמת חיים טובה לילדים תוך הבנה שמומלץ להימנע ממלחמות בעריכת הסכם גירושין.

איך עורכים הסכם גירושין לבד או עם עורך דין

10 1 day, 1 hour and 1 minute

בשלב ראשון עליכם לאסוף מידע על נכסי בן הזוג ולוודא שלא הוברו נכסים. כנסו עכישו למאמר לפירוט והרחבה

איזה סעיפים חשובים לכלול בהסכם הגירושין

חשוב להתייחס לכל הפחות לארבעה נושאים חשובים זמנית זהות, מזונות, חלוקת רכוש, הוצאות חשוב לקרוא מאמר נקודות חשובות על כל נושא

האם הסכם ממון קובע בהסכם גירושין

קיומו של הסכם ממון הוא חשוב ביותר בהליך גירושין ומומלץ לגלותו כבר בהחלה לעורך הדין. לעיתים הסכם הממון לא יה בתוקף והרחבנו על כך במאמר בתוך האתר. כנסו עכשיו

מה עליי לעשות בנוגע לצוואה

אם ערכתם צוואה אצל נוטריון גשו לנוטריון בטלו אותה וערכו חדשה. פירטנו במאמר על כל המידע הנדרש בנושא צוואה.

הליך גירושין יכול מלהתחיל בצורה לא נעימה אך לעלות על פסים סבירים ותכליתיים. חשוב מאוד להיות מאוד תכליתי בהליך ולא לעשות מניפולתציות לצד שכנגד אך מאידך גם לא להיכנע למניפולציות של הצד השני. מניפולציות של צד שני צריכות להיענות בתגובה של התעלמות מוחלטת שכן כל היענות למניפולציות יכולה לגרור הסלמה של התהליך וחבל. בסופו של יום עורך דין טוב ובקיא בדיני משפחה יוכל לשקף לכם בדיוק את פסיקות בתי המשפט ולגלם את מכלול האינטרסים בהסכם גירושין אחד טוב ומומלץ לכל הצדדים.

הסכם ממון – מה המשמעות של הסכם ממון בהליך גירושין או בהליך הסכם גירושין?

הסכם ממון שנחתם לפני הנישואין הוא אמנם מחייב אך אם בפועל בני הזוג שיתפו את הנכסים ולא פעלו על פי הסכם הממון בית המשפט לענייני משפט יכול להחליט כי בפועל היה שיתוף רכושי ולכן הסכם הממון אינו בתוקף. ביטול הסכם ממון מסיבה זו קרוי בפסיקה ביטול הסכם ממון מחמת התנהגות. אם בני הזוג התנהגו באופן שאינו עומד בקנה אחד עם הסכם הממון בית המשפט יכול לקבוע כי היה ביטול מחמת התנהגות.

במקרה בו יש הסכם ממון מומלץ לומר לעורך הדין כבר הרבה לפני עריכת הסכם הגירושין כי קיים הסכם ממון ולכן כל הסכם הגירושין ייחתם על פי העקרונות

במקרה זה, כדאי לעדכן את עורך הדין על קיומו של הסכם ממון עוד לפני שדנים בניסוח הסכם גירושין ולבדוק האם התנאים המצוינים בו הם לטובתכם. במידת הצורך עורך הדין יכול לנסות ולשנות תנאים אלה ולאפשר לכם לקבל רכוש או סכום כספי גבוהים יותר.

כספי הפנסיה קופות הגמל וקרנות השתלמות  האם גם הם מתחלקים חצי חצי  במסגרת הסכם גירושין?

מומלץ במסגרת הסכם גירושין לפרוס בפני עורך הדין את מלוא קרנות הפנסיה וההשתלמות של כל אחד מבני הזוג ולשכור שירותי אקטואר על מנת שיבצע חשיוב של הכספים שמגיעים לכל אחד מהצדדים.

כל כספי הפנסיה של הצדדים מחולקים חצי חצי כולל גם קרנות השתלמות וקופות גמל והכל כמובן אם אין הסכם ממון תקף.  יצויין כי גם אם אחד מבני הזוג לא עבד ובן הזוג השני צבר את זכויות הפנסיה עדיין יחולקו כספי הפנסיה חצי חצי והכל בהתאם לעקרונות חוק יחסי ממון הקובע חלוקה שוויונית בין הילדים.

ביטוחי חיים, צוואה ירושה וצוואה הדדית

במסגרת הליך גירושין לא מתייחסים לנושא הירושות שכן על פי חוק נושא הירושות הוא חלק מצוואות בלבד. אולם מומלץ מאוד אם התחלתם בהליך גירושין בין אם אתם מיוצגים על ידי עורך דין ובין אם לאו, ערכו צוואה. עריכת צוואה ממש בתחילת הפרידה או בכלל תבטיח שמי יירש אתכם לא יהיה בן הזוג בנפרד אלא מי שתחליטו שהוא יורש אתכם.

בנוסף אם ערכתם צוואה הדדית אצל עורך דין מומלץ וחשוב מאוד לגשת לעורך הדין ולבטלה מיידית. אם ערכתם צוואה אצל נוטריון עליכם לגשת ולבטל את הצוואה באופן מיידי. מומלץ יותר לערוך צוואה חדשה שכן צוואה חדשה מבולת כל קודמת לה ועורך הדין יסביר לכם על כך.

איך מחולקים הרכבים המשותפים במסגרת הסכם גירושין?

הסיטואציה הזו מוכרת לכולנו. לא אחת אחד מבני הזוג נוסע ברכב יקר וחדיש ואילו בן הזוג השני מסתפק ברכב המשפחתי הישן.

בהסכם גירושין מומלץ להביא אל עורך הדין את כל פרטי הרכבים על מנת שעורך הדין לענייני משפחה יבצע התאמה ויחלק את כל הזכויות ברכבים בין הצדדים חצי חצי כך שכל אחד יקבל בדיוק חצי משווי הרכבים לכן, עוד לפני שאתם מתגרשים, אם אתם מעוניינים להישאר עם הרכב הנוכחי זכרו שהעובדה שהרכב רשום רק על שמכם לא רלבנטית וחצי ממנו שייך לבן הזוג השני.

הסכם גירושין: קיימים מקרים שבהם חלוקת הרכוש לא תתבצע חצי חצי על פי עקרון חלוקת המשאבים?

החוק נותן לבית המשפט לענייני משפחה סמכות שלא לחלק את הרכוש חצי חצי. במקרה בו אחד מבני הזוג השקיע כספו אצל מאהבות או הימורים או סמים או נקלע לחובות ללא ידיעת בן הזוג השני בית המשפט יכול להכריע שזה לא יחולק חצי חצי.

במקרים בו אתם רוצים שהחלוקה לא תהייה שווה מומלץ לומר זאת לעורך דין כבר בתחילת הסכם הגירושין על מנת שיוכל לכוון את הצדדים לכל הפרמטרים האפשריים בעניין זה. זכרו שבתי משפט לענייני משפחה מחלקים באופן נדיר ביותר באופן לא שויוני ונדרשות לכך סיבות טובות מאוד.

לסיכום, ניסוח הסכם גירושין על ידי עורך דין מגלם בתוכו פרמטרים רבים ונגיעות בנושאים רבים ומגוונים שמומלץ מאוד להבין בענייני משפחה לעומק על מנת לפרק מוקשים בדרך. ככל שהצדדים מלווים על ידי עורכי דין מנוסים לענייני משפחה הדבר יכול להקל על התהליך ולהפוך אותו לפשוט יותר.

אל תכימו הסכמות מוקדמות בנושא תנאים שונים בהסכם גירושין לפני שדיברתם עם עו"ד מקצועי לדיני משפחה

אחת הנטיות הראשוניות היא לנסות ולהגיע להסכמות בין הצדדים עוד בטרם מגיעים לייעוץ אצל עורך דין לענייני משפחה מומלץ מאוד להימנע מלעשות זא שכן אחר כך בדיעבד קשה מאוד אם לא בלתי אפשרי לסגרת מהסכמות גנטלמניות אלה והן הופכות להיות לאבן נגף בעריכת הסכם גירושין.

עו"ד רחל שחר מסבירה: האם ניתן לקבל יותר ממחצית הרכוש המשותף בהליך הגירושין?

למידע נוסף ולייעוץ על ידי עורך דין הסכם גירושין בנושא, פנו לכותבת המאמר, עו"ד ונוטריון מוסמך משרד המשפטים רחל שחר עורך דין בקריית אונו ופתח תקווה

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.