עורך דין ירושה עו"ד לירושה וצוואות לבחור נכון | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

כל הקשור בירושות וצוואות הוא עניין רגיש עבור כולנו. לא תמיד קרובינו המנוחים משאירים אחריהם צוואה ברורה ועדכנית, וגם במידה שכן, לא תמיד ניתן לה תוקף משפטי המאפשר את קיומה כפי שנכתב בה. וגם אם כל אלה לא מתארים את המצב שלכם, ייתכנו עוד אין ספור סיבוכים ומקרים חסרי תקדים ומפתיעים, שלא תמיד יש עליהם תשובה חד משמעית מפי הדין הנוהג כיום.

עו

אין ספק, ענייני ירושה הם עניינים משפטיים ומשפחתיים סבוכים, אך הם לא תמיד מוכרחים להיות כאלה, כאשר נעזרים בשירותו וליוויו הצמוד של עורך דין ירושה מומלץ

צוואה היא אחד המסמכים החשובים ביותר שאדם עורך במהלך חייו, ומדובר בהחלטה הרת גורל שמשפיעה באופן נרחב על בני המשפחה היורשים. חלוקת הרכוש והנכסים של האדם המנוח מעניקה לו למעשה את חופש הבחירה ואת חופש הקניין – להחליט בעצמו כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו ואת נכסיו לאחר לכתו.

ייתכנו אנשים שיעדיפו לחלק את רכושם ואת נכסיהם באופן שווה לצאצאיהם לאחר פטירתם, וייתכנו אנשים שתוכן הצוואה שלהם יהיה מורכב יותר, בין אם חלוקת הרכוש והנכסים נעשית בצורה לא שוויונית לגמרי, ובין אם הם מורישים את רכושם ונכסיהם לכמה סוגי קרובים (ולא רק לילדיהם הביולוגיים), לדוגמא, תיתכן ירושה של ידועה בציבור, כאשר בני הזוג אינם נישאו בטקס חתונה פורמלי, אך הם מוגדרים תחת סטטוס משפטי של "ידועים בציבור", המקנה זכויות כמעט זהות לאותם בני זוג ידועים בציבור.

מכיוון שנושא הצוואות והירושות עלול להיות סבוך ובעל מטען רגשי כבד, בררנו עבורכם חמישה טיפים לבחירת עורכי דין מומלצים לענייני ירושה, שיהפכו את התהליך המשפטי ליעיל יותר ונכון יותר עבורכם:

טיפ ראשון: הניסיון מדבר בעד עצמו.

כמו בכל תחום, התעסקות בעולם המשפטי דורשת ניסיון. ככל שעורך הדין שלכם צבר ניסיון וידע, ליווה לקוחות רבים יותר במצבים סבוכים וסיפק להם את מבוקשם בסופו של דבר – כך הוא ייחשב למקצועי יותר בעבורכם. מובן שענייני ירושה לעולם לא יהיו זהים אחד לשני, וכראוי לדיני משפחה, כל מקרה הוא עולם ומלואו – אך עדיין, החוקים והכללים המשפטיים שחלים על דיני ירושה הם זהים, מה שמעניק יתרון ענק לעורך דין שמתמצא ומתמחה בתחום הספציפי.

מאז ומעולם ענייני ירושה היוו קרקע פורייה לסכסוכים משפחתיים, לאי הסכמות, ריבים ומשברים עמוקים. אך כיום, נדמה שענייני ירושה אף הסתבכו יותר ויותר. עם אחוזי גירושין הולכים ועולים, ועם מודלים שונים ומגוונים למוסד המשפחה, נוצרו שאלות משפטיות מעניינות ומורכבות, שלחלקן עדיין לא ניתנה התשובה.

לדוגמא: במצב של ירושה של ידועה בציבור, על פי פסיקת בית המשפט יש להוכיח שבני הזוג אכן היו ידועים בציבור, ע"י ידי הוכחה של שלושה תנאים מצטברים: ראשית, יש להוכיח שאותם בני הזוג קיימו חיי משפחה. שנית, יש להוכיח שקיימו משק בית משותף. שלישית, יש להוכיח שבאותו זמן, הזוג קיים חיי משפחה ומשק בית משותף כאשר אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר (צד ג'). רק לאחר הוכחת תנאים אלה, תוכל להיבחן זכות הירושה על פי דין.

לכן, במיוחד כאשר אתם מתמודדים עם צוואה במצבים מורכבים ונדירים יותר – שווה לבחור בעורך דין מנוסה, שיידע ויכיר את המצב המשפטי הרווח כיום באופן מעמיק, ויידע להסיק מסקנות ולדעת כיצד לטפל בסיטואציה החדשה והמורכבת בזהירות ובאופן שיסייע לכם לקבל את מבוקשכם.

טיפ שני: תנו לעורך הדין להילחם בשבילכם.

עורך דין ירושה מומלץ הוא כזה שיעניק לכם את מבוקשכם תוך מקצועיות, רגישות ויעילות. תדירים מאוד הם מקרים של התנגדויות לצווי ירושה או סכסוכי ירושה במשפחה – ואלו הם בדיוק המצבים שעל פתרונם אמונים עורכי דין מומלצים לענייני ירושה. עורך הדין שבחרתם יתנהל מול שאר הנפשות הפועלות, ויילחם את מלחמתכם במקרה הצורך.

לפעמים, סכסוכי הירושה יורדים לפסים מאוד אישיים שמקשים על פתרון הסכסוך באופן יעיל, והם אף עלולים "לשרוף גשרים" בין משפחה קרובה. דווקא התערבות של עורך דין חיצוני, שאין לו רגשות מיוחדים וקרובים כלפי הסיטואציה, והוא למעשה זר ואובייקטיבי, תהיה יעילה יותר ותביא בהסתברות גבוהה יותר לתוצאות הרצויות שאליהן אתם שואפים להגיע.

טיפ שלישי: קבלו המלצות!

קשה להכיר בכך, אך זו היא דרך העולם – שכבת האוכלוסייה המבוגרת יותר הולכת לעולמה, ומורישה את רכושה לדור הבא, וכן הלאה. על כן, סביר מאוד שאנשים שאתם מכירים סביבכם, כמו משפחה וחברים, כבר חוו מקרה פטירה של קרוב משפחה, וצברו היכרות מסוימת עם ענייני הירושה והצוואה.

כמו כל תחום אחר בחיים, המלצות יכולות לתת לכם את הביטחון הדרוש שאתם נמצאים בידיים טובות, ושעורך הדין שבו בחרתם כבר הוכיח את יכולותיו ואת מקצועיותו במקרים אחרים. בנוסף, המלצות שונות יכולות להגיע מתחומי שיפוט שונים. כלומר, ייתכן שתקבלו המלצה לעורך דין ירושה באזור הצפון, אך תקבלו המלצה שונה על עורך דין לענייני ירושה קריית אונו, או עורך דין ירושה פתח תקווה.

יתר על כן, המלצה מפי אדם שאתם סומכים עליו, או המלצה מפי אדם שאתם מכירים את סיפורו ומבינים כיצד עורך הדין שלו עזר ותרם לו – שווה יותר ממאות המלצות שתמצאו באתרי אינטרנט שונים למיניהם, שלעיתים הן ממומנות על ידי אותו משרד עורכי דין, ולכן מהימנותן נתונה בספק, ולא תמיד ניתן לסמוך עליהן.

טיפ רביעי: בחנו את עורך הדין בעצמכם.

לאחר שקיבלתם המלצות נהדרות מאנשים שעליהם אתם סומכים, קראתם על עורך הדין והתרשמתם שהוא בעל ידע רב וניסיון מוכח – עליכם לבחון את ההתרשמות הזו בעצמכם. קבעו עם עורך הדין פגישת ייעוץ, בה תוכלו לשאול אותו שאלות אודות מצבכם המשפטי ועל יכולותיו וניסיונו במקרים דומים לשלכם.

בסיטואציה של פגישה פנים אל פנים, תוכלו להתרשם באופן בלתי אמצעי מהאדם שיושב מולכם, ולקבל החלטה בעצמכם – האם לדעתכם עורך הדין הזה הוא אמין? האם נשמע שהוא פרקטי, יעיל ויודע לבצע את העבודה הדרושה? האם האופי שלו והאופן שבו הוא התייחס אליכם במהלך הפגישה מתאים לכם ומוצא חן בעיניכם? האם אתם מרגישים שהוא אדם שניתן לסמוך עליו ללוות אתכם במהלך המסלול המורכב והרגיש שעומד בפניכם?

כנראה שלאחר המפגש, תדעו לענות על השאלות הללו, וכמובן שהתייעצות עם אנשים הקרובים אליכם יכולה לסייע לכם בקבלת ההחלטה הסופית אם לבחור באותו עורך דין.

טיפ חמישי: לכו עם תחושת הבטן שלכם.

בסופו של דבר, עורך הדין שתבחרו הוא בן אדם. לכן, ייתכן שעורך דין מסוים עדיף עבור אדם אחד, אך לא יתאים עבורכם. חשוב שתבחרו בעורך דין שאתם מתחברים אליו, שהרגשתם ביטחון ואמון כלפיו, ושאתם באמת מרגישים שיוכל לספק לכם את השירות הטוב ביותר, וברגישות ההולמת את ההתעסקות בתחום המשפטי הזה.

לעיתים, התעסקות בדיני ירושה עלולה להסתבך ולהביא אתכם למצבי קיצון רגשיים ומשפחתיים קשים. בדיוק ברגעים הללו, אתם תהיו זקוקים לרב חובל בעל ניסיון וכוח, שינווט עבורכם את הספינה המיטלטלת לחוף מבטחים, ויביא את הסיטואציה הרגשית הקשה לסיומה.

אודות משרד עו"ד ירושה מומלץ רחל שחר

עורכת דין רחל שחר, עו"ד ירושה ודיני משפחה, עומדת בראש משרד עו"ד רחל שחר  הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בדיני משפחה

המשרד שנוסד על ידה בשנת 2004  ומאז צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ומעסיק עו"ד פשיטת רגל כשירות משלים.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים עורכות דין גירושין ומשפטניות בעלי מומחיות ספציפית בדיני משפחה וירושה. עורכת דין רחל שחר, עו"ד הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני ירושה משפחה, נוטריון ומגשרת, אשר ניהלה מאז הסמכתה תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה על כל היבטיו לרבות חלוקת רכוש, ביטול הסכמי ממון, סרבנות גט ועוד.

לאחר הסמכתה כחברה בלשכת עורכי הדין התנדבה עו"ד רחל שחר במסגרות התנדבות רבות והעניקה ייעוץ משפטי בסניף ויצ"ו בסביון וכן בסניף שי"ל בעיר יהוד.

עו"ד דיני משפחה רחל שחר כתבה וכותבת מאמרים רבים בתחום דיני משפחה והינה מנחה בתוכנית "אולפן המומחים".

עו"ד גירושין ונוטריונית רחל שחר ידועה בזכות מקצוענותה חסרת הפשרות והבנתה המקיפה את האטמוספירה המשפטית השלטת כמו גם יחסה האישי ללקוח ואנושיותה.

עו"ד ירושה מומלץ רחל שחר ידועה כמי שמקדמת טיפול אינטנסיבי וחסר פשרות בנושא דיני משפחה וירושה על כל היבטיו והיא מקדישה לנושא זמן רב ומרץ.

ידועה בציבור ירושה – מתי נזדקק לעורך דין ירושה?

הדין החל על ירושה משתנה בין ענף לענף, כתלות בקרבה בין הצדדים, ועשוי להיות מורכב. אם ברצונכם לוודא שזכויותיכם לא נפגעות, מומלץ להסתייע בעורך דין לענייני ירושה. מדבור כאמור בהליך שעשוי להיות בעל השלכות כלכליות ענפות, ועל כן מומלץ לפנות לעורך דין ירושה מנוסה ומקצועי בשלב כמה שיותר מוקדם. זאת במיוחד כאשר אין הסכם ממון בינכם לבין בן או בת הזוג. אולי תרצו לקרוא גם על ירושה על פי דין דירת מגורים-מאמר מקצועי וייעוץ מאת עו"ד לענייני ירושה רחל שחר מעודכן לשנת 2022

ירושת דירת מגורים-זכויות בן הזוג של המוריש מאמר מקיף וראיון עם עו"ד רחל שחר כולל פסיקה עדכנית

לקריאת מאמר בנושא זכויות ידועה בציבור בירושה
קישור למאמר בנושא זכויות ידועים בציבור בירושה
רשימת עו"ד מומלצים לענייני ירושה
עו"ד רחל שחר רחוב יפה נוף 64 קריית אונו 03-7949755
רשימת עו"ד מומלצים לענייני ירושה
מרכז מידע טלפוני למענה לשאלות בנושא ירושת בן זוג 03-7949755
פנו אלינו ונשמח לסייע ולהדריך
מרכז מידע טלפוני לפניות בנושא צווי ירושה 03-7949755
מרכז מידע טלפוני לפניות בנושא השפעה בלתי הוגנת 03-7949755
לייעוץ משפטי והדרכה כיצד לפעול 03-7949755
ייעוץ משפטי והדרכה 03-7949755
למאמר בנושא ידועים בציבור ירושה לחץ כאן
מאמר מעניין בנושא ידועים בציבור ירושה

כל המידע שניתן כאן מתייחס למצב בו המוריש לא ערך צוואה. אם אדם עורך צוואה אז הכללים שיחולו יהיא בהתאם צוואה אלא אם כן הצוואה הייתה פגומה.

עו"ד רחל שחר רחוב יפה נוף 64 קריית אונו 03-7947955

עו"ד ונוטריון גפרי לוי מומחה לנושא ירושה בדין האמריקאי 03-7949755

מרכז מידע טלפוני למענה לשאלות בנושא ירושת בן זוג 03-7949755

מרכז מידע טלפוני לפניות בנושא צווי ירושה 03-7949755

לפנייה לרשם לענייני ירושה https://inheritance.justice.gov.il/RashamYerusha/#/home

למידע נוסף בנושא, פנו לכותבת המאמר, עו"ד רחל שחר מומחית בענייני ירושה 03-6359634

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.