ביטול הסכם ממון על דירה-3 עובדות שלא ידעתם על פסקי דין להסכמי ממון | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

מחפשים מידע על ביטול הסכם ממון? 3 עובדות לפחות שלא ידעתם

בני הזוג התחתנו כדת משה ישראל ונולדו להם שני ילדים.
השניים חתמו הסכם ממון שבמסגרתו החליטו כי תוך 90 ימים מועד הודעה של אחד מהצדדים על רצונו בגירושין יהיה על האישה לפנות את הדירה ולמצוא לה דירה אחרת.

עו

ההסכם נחתם בפני עורך דין וקיבל תוקף של פס"ד האם ניתן להביא לביטול הסכם הממון פשוט בחוסר מעש?

לאחר אישור הסכם הממון החליטה האישה על דעת עצמה שהיא רוצה לבטל אותו ושלחה לבעל הודעת ביטול הסכם ממון.
כפי שהסברתי פעמים רבות לא ניתן לבטל הסכם ממון בהודעה בלבד ויש לפנות לבית המשפט לביטולו ואולם גם בבית המשפט הסיכוי לכך קלוש ביותר ולכן אני נגד חתימת הסכמי ממון שאינם צופים פני עתיד בצורה ברורה.

הבעל פנה לבית המשפט ודרש פיצוי על כל יום איחור פינוי מהדירה והאישה מצידה טענה שיש לבטל את הסכם הממון.

טענות האישה לביטול הסכם הממון גם בהתנהגות היו הטענות הבאות:

עורך הדין של האישה טען את הטענות הבאות לביטול הסכם ממון:

מימוש הסנקציה מבטל זכות יסוד של הנתבעת לפנות לערכאות. בהסכם הממון לא נקבע מועד פינוי ממנו יש מנות הסנקציה. לא סביר להורות לאישה, לצאת לרחוב כעבור 90 ימים, ללא הסדר מראש. לא הגיוני ביד אחת לא לפנות את הנתבעת וביד השניה לפסוק פיצוי. ההסכם הוא דורסני.

לנתבעת שני ילדים וכושר השתכרותה דל מאוד. הנתבע נטש הסכם הממון, כאשר בכל תקופת ההליכים המשיך השימוש בחשבון המשותף על דרך הפקדות בו. דמי מזונות ומדור נקבעו רק ביום 15.03.2018, ועל כך הוגשה בקשת רשות ערעור ולא ניתן להתקיים תמורת מזונות ילדים בסך 7,000 ₪ בחודש.

עד שבית המשפט יפסוק סילוק יד, לא מתחיל מניין תקופת הפיצוי.

ניתן לבטל רק את סעיף הפיצוי שבהסכם, וכך ראוי לעשות, כי אישור ההסכם נעשה שלא בגמירות דעת והוא חוזה למראית עין, שהושג בסחיטה רגשית. נסיבות חתימת ההסכם לקו בחוסר תום לב. עצם רעיון הפיצוי גורם לקנס בשל פניה לערכאות. הפיצוי אינו בגובה סביר ובית המשפט רשאי להפחיתו. שימו לב שכל הטענות היצירתיות לביטול הסכם ממון לא התקבלו על ידי בית המשפט.

מה כן קובע בית המשפט בבקשה לביטול הסכם הממון?
מה כן קובע בית המשפט בבקשה לביטול הסכם הממון?

מה כן קובע בית המשפט בבקשה לביטול הסכם הממון?

בית המשפט קובע באופן ברור וחד משמעי הסכמים יש לכבד ולכן גם גם הסכמי ממון יש לכבד. כל עוד לא בוטל הסכם מסוג כלשהו הרי שהוא שריר וקיים ויש לקיימו. כל עוד אישר בית המשפט הסכם, כמו אמר שכל סעיף אותו לא נמנע מלאשר, בגדר סעיף חוקי הוא וכזה שאינו נוגד את תקנות הציבור וכו'. 

אישורו של הסכם מבטא כי בית המשפט מילא חובתו, ובדק כי הצדדים התקשרו מרצונם הטוב, פניה בתובענה לביטול הסכם אינה משעה (ללא עיכוב ביצוע) את החובה לקיים את פסק הדין, שהרי כלל הוא כי אף הגשת ערעור או בקשת פסלות אינה מונעת את המשך ההליך.

לא ייתכן כי צד להסכם ישעה אוטומטית תניות ההסכם, רק כי עתר לביטולו – קל וחומר כאשר אותו צד כשל כבר בערכאה הראשונה.

צד המתקשר בהסכם ממון , עליו לקחת בחשבון כי יחוייב במלוא ביצוע תניותיו אם תיכשל תביעתו, כפי שקרה כאן.

זכות הגישה לערכאות בעתירה לביטול פסק דין, לא רק שאין משמעה כי פסק הדין אינו בטל עד אשר ואם יבוטל, ואין בה, ללא עיכוב ביצוע, משום הפטר מתניות ההסכם.
זכות הגישה לערכאות לחוד וידיעת בעל הדין את תניות ההסכם לחוד, ומי שאינו מציית להסכם ומשליך יהבו (ונכשל) על ביטול ההסכם, נוטל הוא סיכון כי תניית הפיצוי תופעל נגדו.

הסיכוי לביטול הסכם ממון בשנת 2020 הוא נדיר ביותר כך קובע בית המשפט והמאמר הזה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

אם רוצים לבטל הסכם ממון לבד או עם עורך דין יש להגיש תחילה עתירה לביטול הסכם הממון ורק אחר כך ניתן להתקדם. צריכים ייעוץ נוסף פנו אלינו 03-7949755

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.