איך מגישים תלונה בעניין הקשור לטיפול באדם שמונה לו אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

איך מגישים תלונה בעניין הקשור לטיפול באדם שמונה לו אפוטרופוס באדם באדם המטופל על ידי אחר אחר מכוח ייפוי כוח מתמשך

עו"ד לענייני ירושה רחל שחר

במשרד המשפטים האפוטרופוס הכללי, הממונה על הליכי חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה, קיים שירות של פיקוח על אפוטרופוסים. למחלקה זו קיים מרכז שירות ומידע  בטלפון *6107 למחייגים מחו"ל: 972-8-6831682

שירות זה אינו מעניק ייעוץ משפטי על ידי עורך דין בעניין אפוטרופסות אלא רק מאפשר הגשת תלונה.

אם ברצונכם לקבל ייעוץ משפטי ראשוני על ידי עורך דין לענייני משפחה בפתח תקווה או עורך דין לענייני אפוטרופסות או בענייני ייפוי כוח מתמשך נא פנו למשרדנו 03-7949755 בימים א-ה בשעות 08:00-16:00.

משרדנו מעניק יייעוץ פרטני ללא קשר למשרדי הממשלה השונים.

שעות מענה טלפוני של האפוטרופוס הכללי והממונה על חדלות פרעון
ימים א' עד ה', בין השעות 08:00 עד 16:00.הגשת תלונה בעניין הקשור לטיפול באדם שמונה לו אפוטרופוס *6107
טלפון לייעוץ משפטי על ידי עורך דין ייפוי כח מתמשך 03-7949755
טלפון לייעוץ משפטי על ידי עורך דין ייפוי כח מתמשך 03-7949755

שעות מענה טלפוני של האפוטרופוס הכללי והממונה על חדלות פרעון

ימים א' עד ה', בין השעות 08:00 עד 16:00.
הגשת תלונה בעניין הקשור לטיפול באדם שמונה לו אפוטרופוס. שירות זה מאפשר לאדם שמונה לו אפוטרופוס או לכל אדם אחר להגיש תלונה על פגיעה בו, על תיפקודו של האפוטרופוס או של גורם אחר (רשות ציבורית, בנק, קופת חולים ועוד).

כל אדם רשאי להגיש תלונה בשל  ניצול לרעה של אדם שמונה לו אפוטרופוס או לצורך העניין מונה לו אדם הממונה עליו מכוח ייפוי כח מתמשך.

התלונה יכולה להיות על תפקוד לקוי של האפוטרופוס או פגיעה מכל סוג באדם.

מתי לא ניתן להגיש תלונה?

  1. כאשר התלונה עוסקת בעניין שנמצא באותה עת בדיון בבית המשפט או בעניין שהוכרע על ידי בית המשפט.
  2. התלונה היא תלונה חוזרת, והיא כבר התבררה ונענתה לגופה.

כיצד ניתן לפנות לאפוטרופוס הכללי לצורך הגשת התלונה?

על פי האמור באתר האתר האפוטרופוס הכללי ככלל, מומלץ לפנות באמצעות הטופס המקוון. שימוש בטופס המקוון יביא לבירור יעיל ומהיר של הפנייה.
 בנוסף, באפשרותכם לפנות אל האפוטרופוס הכללי והממונה על חדלות פרעון בערוצים הבאים:
דואר אלקטרוני: apac_p@justice.gov.il.
פקס: 02-6462572
כתובת דואר: אל גב' טליה סויסה, הממונה על פניות הציבור באגף האפוטרופוס הכללי, רח' יפו 216, בניין שערי העיר, ירושלים.
כתובת דואר: אל גב' טליה סויסה, הממונה על פניות הציבור באגף האפוטרופוס הכללי, רח' יפו 216, בניין שערי העיר, ירושלים.
פיקוח על אדם שמונה לו אפוטרופוס מכוח ייפוי כח מתמשך או חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסת

על פי האמור באתר האפוטרופוס הכללי על מנת שניתן יהיה לטפל בפנייתכם באופן יעיל, יש להקפיד לציין בפנייה את הפרטים הבאים:

פרטים אישיים:

  • שם מלא
  • מספר תעודת זהות או מספר דרכון או מספר חברה פרטית או עמותה רשומה.

פרטי התקשרות:

מספר טלפון וכתובת דואר אלקטרוני או מספר פקס או כתובת מלאה למשלוח דואר כולל מיקוד.

מחוז או יחידת המשנה אליהם מתייחסת הפנייה.

מספר התיק נשוא פנייתך במקרה ומצוי ברשותך.

תיאור נושא ומהות הפנייה: יש לנסח באופן תמציתי וברור את הנטען או המבוקש על ידך, תוך ציון הפרטים הרלוונטיים לצורך טיפול בפנייה, מועדים של האירועים עליהם נסבה הפנייה ופעולות שננקטו עד כה. יש לצרף אסמכתאות רלוונטיות, ככל שמצויים בידך.

יש לציין אם נשלחה פנייה באותו עניין ללשכות או יחידות נוספות במשרד המשפטים או לגופים נוספים.

על פי האמור באתר האפוטרופוס הכללי והממונה על חדלות פרעון וירושה יש לציין במפורש אם ברצון המתלונן  לשמור על אנונימיות. עם זאת, לא ניתן לברר פנייה אנונימית המתייחסת לאירוע פרטני ולפונה פרטני, מבלי לחשוף את האירוע עצמו.

על פי האמור באתר האפוטרופוס הכללי פנייה המתקבלת ביחידה לפניות הציבור נקלטת במערכת הממוחשבת ונפתח לה תיק.

עם תחילת הטיפול בפנייה ובטווח של עד 5 ימים מתאריך קבלתה באפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי נשלחת לפונה הודעה המאשרת את קבלת הפנייה תוך ציון מספר התיק שהוקצה לה ומתן עדכון ראשוני בנוגע לבירור הפנייה.

בהודעת אישור הקבלה יקבל הפונה את המועד הצפוי לקבלת מענה לפנייתו.

במקרים בו המענה מתעכב, יקבל הפונה עדכון על כך תוך מתן צפי למועד המענה.

על פי האמור באתר האפוטרופוס הכללי עם קבלת הפנייה קוראים אותה לעומק על נספחיה ובודקים:

האם העניין מצוי תחת אחריות משרד המשפטים ובסמכות האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי.

האם מדובר בעניין התלוי ועומד בדיון בבית משפט או בבית דין או בעניין שבית המשפט או בית דין הכריע בו לגופו.

האם חסרים פרטים לצורך טיפול בפנייה.

האם תוכן הפנייה ברור.

על פי האמור באתר האפוטרופוס הכללי לאחר בירור התלונה נערכת פנייה לפונה לשם השלמת פרטים חסרים או קבלת הבהרות.

 מתי לא תתקיים בדיקה, אלא אם נמצאה הצדקה לכך:

  1. בעניין התלוי ועומד בדיון בבית משפט או בבית דין או בעניין שבית המשפט או בית דין הכריע בו לגופו. כמו כן, לא תתברר פנייה הנוגעת בפעולה שיפוטית של בית משפט או שופט.
  2. פניות שאינן בסמכות משרד המשפטים.
  3. פניות אשר מטופלות זה מכבר על ידי נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.

על מה עברנו במאמר זה

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.