התייעצות מהירה און ליין עם עורך דין לענייני משפחה| המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל התשובות

התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה

עו

התייעצות מהירה און ליין עם עורך דין לענייני משפחה| המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות

הסוגיות המרכזיות בענייני משפחה לשנת 2023

בכל מה שנוגע לעניינים המשפחתיים שלנו, ניווט בזירה המשפטית בהחלט עלול להיות מאתגר רגשית וכמובן מורכב למדי מבחינה משפטית. על כן, אין כל עוררין כי בין אם מדובר בטיפול בבעיות של תביעות אבהות, בדרישת דמי מזונות או בבקשת הדרכה לגבי הסכמי ממון – התייעצות עם עורך דין משפחה מיומן היא יותר מחיונית. עורך דין לענייני משפחה וירושה בעל המומחיות, המקצועיות והמסירות הנדרשות ללא ספק יכול לספק לכם הדרכה, תמיכה וייצוג יקרי ערך לאורך כל ההליך המשפטי, מראשיתו ועד לסופו.

במאמר זה נבחן את החשיבות אשר טמונה בהתייעצות עם עורך דין לענייני משפחה, ונעמיק בסוגיות מרכזיות שעולות פעמים רבות במהלך הליכים משפטיים בענייני משפחה.

עורך דין לענייני משפחה התייעצות – מדוע היא חיונית?

כאשר מתמודדים עם עניינים משפחתיים הדורשים התערבות משפטית, התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה מדורג היא בעלת חשיבות עליונה שאין לזלזל בה.

להלן מספר סיבות שבגינן מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה:

  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה תבטיח את מימוש הזכויות והאינטרסים שלך – עורך דין לענייני משפחה וירושה יפעל על מנת להבטיח כי הזכויות שלך והאינטרסים שלך מוגנים לאורך כל ההליך המשפטי, מראשיתו ועד לתומו. בכלל זאת, הוא יעבוד בחריצות ובמסירות על מנת לייצג את עניינך על הצד הטוב ביותר מול בית המשפט, על מנת לנהל משא ומתן להסדרים הוגנים, ועל מנת להבטיח את טובתך ואת טובת משפחתך.
  • מומחיות בדיני משפחה ובדיני ירושה – עורך דין לענייני משפחה מתמחה בדיני משפחה ובדיני ירושה, וככזה הוא ניחן בהבנה עמוקה של התהליכים המשפטיים והמורכבות הקשורים לסוגיות שונות הקשורות למשפחה. הניסיון והידע בתחום הספציפי של דיני משפחה מבטיח כי עורך הדין המומחה מעודכן בכל ההתפתחויות המשפטיות האחרונות, וכי הוא מצויד היטב במכלול המיומנויות הדרושות על מנת לטפל בתיק שלך באופן היעיל והאיכותי ביותר.
  • ייעוץ אובייקטיבי וחסר פניות – כידוע, סכסוכים בתוך המשפחה הם לעולם מורכבים ביותר מבחינה מנטלית, באופן שמקשה על ניהול ההליך המשפטי יותר מן הרגיל. במהלך עניינים משפחתיים טעונים רגשית, חשוב שתהיה לך פרספקטיבה ניטרלית ואובייקטיבית, על מנת שתוכל לממש את הזכויות שלך ואת האינטרסים שלך ללא הסחות דעת מיותרות. עורך דין לענייני משפחה יוכל לספק לך ייעוץ נטול פניות, ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות על סמך האינטרסים שלך ועל בסיס השיקולים המשפטיים העומדים על הפרק.

יצוין כי בכל הנוגע להתייעצות עם עורך דין לענייני משפחה מחיר – המחיר עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות הייחודיות של כל מקרה ומקרה.

רחל שחר עו
רחל שחר עו"ד לענייני משפחה

באילו נסיבות כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה?

התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה עשויה להתגלות כחיונית בכל עת שסכסוך משפחתי נזקק להתערבות משפטית. בכל זאת, באקלים החברתי והמשפטי הנוכחי, ניתן למנות מספר תחומים מרכזיים ודומיננטיים, אשר בהם התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה וירושה היא קריטית ביותר.

  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה בתביעות אבהות – תביעת אבהות היא הליך שהמטרה שלו היא לבחון אם גבר הוא אביו של קטין פלוני, כאשר הבדיקה נערכת על פי רוב באמצעות בדירה גנטית. הואיל ותוצאות ההליך הינן בעלות השלכות מהותיות הן על החובות והן על הזכויות של הגבר כלפי הקטין, להתייעצות עם עורך דין לענייני משפחה בעניין יש חשיבות יתרה.

כך, בין היתר, עורך הדין לענייני משפחה יסייע להגיש את התביעה לבית המשפט לענייני משפחה שבתחום השיפוט שלו מצוי מקום המגורים של הקטין או מקום המגורים המשותף של בני הזוג , ידאג לייצג אותך בדיון על הצד הטוב ביותר, תוך הקפדה על שמירה על טובת הילד, ובעת הצורך יגיש ערעור. חשוב לציין כי ככל שקיים חשש לממזרות או לנזק חמור אחר מבחינה דתית, בתי המשפט לענייני משפחה ייטו שלא להוציא צו לבדיקה גנטית, ועורך הדין לענייני משפחה יסייע לך גם אם תקלע למכשלה מעין זו.

  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה לשם בחירת הגוף השיפוטי הנכון: בית הדין הרבני או שמא בית המשפט לענייני משפחה – כידוע, במדינת ישראל, שתי ערכאות שיפוטיות מרכזיות הינן בעלות סמכות מקבילה לדון בענייני משפחה וירושה. מדובר מן הצד אחד בערכאה האזרחית שהיא בית המשפט לענייני משפחה, ומן הצד השני בערכאה הדתית שהיא בית הדין הרבני, שביניהן מתקיים מירוץ סמכויות. כך, למשל, מקום בו בני זוג מעוניינים להתדיין בנושאי משמורת ילדים, ניצבת בפניהם הבחירה – היכן להגיש את התביעה: האם לבית הדין הרבני שיכריע לפי הדין הדתי או דווקא לבית המשפט לענייני משפחה שיכריע לפי דיניה העכשוויים של מדינת ישראל? כל צד מזדרז להגיש את התביעה ראשון למוסד שלדעתו יכריע לטובתו, וכאשר אחת מן הערכאות קונה סמכות לדון בעניין שלפניה, לא תדון הערכאה האחרת בעניין.

אכן, יש חשיבות רבה לערכאה אליה פונים ומומלץ שלא לנהוג בפזיזות בעניין זה, שעלול להיות בעל השפעה מכרעת על התוצאה הסופית בתיק. עורך דין לענייני משפחה הבקיא בהלכות הנפסקות בכל ערכאה יידע להנחות אותך לאיזה ערכאה הכי מומלץ להגיש את התביעה, ויסייע לך לנווט בתוך המורכבות הכרוכה בבחירת הגוף השיפוטי באופן שיתאים ברמה המיטבית לנסיבות הספציפיות שלך.

  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה בתביעת כתובה – בשטר הכתובה, מתחייב הבעל לאשתו שאם יגרשה הוא ישלם לה את הסכום הנקוב בכתובה. הלכה למעשה אם כן מדובר במסמך משפטי המכיל התחייבות כלכלית לכל דבר ועניין של הבעל כלפי האישה. לעיתים, שטר הכתובה מכיל סכום גבוה במיוחד, אפילו בשווי של מיליוני שקלים, מתוך ניסיון של הבעל להרשים את האישה ואת משפחתה. האם הבעל ייאלץ לעמוד במילתו ולשלם לאישה סכום זה במקרה של גירושין? על פי רב, יחייבו את הבעל לשלם את דמי הכתובה ככל שהבעל יזם את הליך הגירושין מבלי לספק כל הסבר מספק. אמנם, אם יוכח כי הצדדים החליטו להתגרש בהסכמה, או כי האישה עזבה את הבית ויזמה בהליך גירושין ללא התראה מוקדמת, ייתכן שהבעל יהיה פטור. כל מקרה ומקרה נבחן בהתאם לנסיבותיו הספציפיות, ועורך דין לענייני משפחה יעניק בנושא הרגיש הזה טיפול מקצועי ומעמיק.
  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה בסוגיית המזונות – מזונות ילדים הם שיקול חשוב במקרים של גירושין. על פי החוק במדינת ישראל, כאשר ההורים חיים בנפרד, סכום המזונות ייגזר מחלוקת זמני השהות ופערי השכר בין ההורים, כאשר עבור ילדים מתחת לגיל 6, יחויב האב בתשלום המזונות ללא קשר לזמני השהות ולהפרשי ההשתכרות. עורך דין מומחה לענייני משפחה יסייע להעריך את סכום המזונות המתאים לתשלום בהתחשב במגוון גורמים, ובפרט באופן שיבטיח הוגנות מבחינת החלוקה הבין הורית כמו גם את טובת הילד, את רווחתו, את חינוכו הראוי ואת התפתחותו התקינה. כמובן, ככל שיצוצו בעיות באכיפה של מזונות הילדים, עורך הדין לענייני משפחה יסייע בניווט ההליכים המשפטיים, על מנת להבטיח ששני ההורים יעמדו בהתחייבויותיהם.
  • התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה לגבי הסכמי טרום נישואין – להסכמי טרום נישואין כגון הסכם ממון יש תפקיד מכריע בהגנה על האינטרסים הפיננסיים של אנשים הנכנסים ליחסי נישואין לראשונה ושל מי שנכנסים לפרק ב'. הרי, הסכמי ממון מספקים בהירות והגנה בכל הנוגע לחלוקת הנכסים המקרה של גירושין, פרידה או מוות. עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע בניסוח ההסכמים הללו באופן שיגן בצורה המיטבית על הצדדים, ובניהול משא ומתן על תוכן ההסכמים.

לסיכום, בכל הנוגע לענייני משפחה, התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה היא חיונית ומומלצת לשם הבטחת פתרון הוגן ומוצלח. עורך דין משפחה הוא בעל המומחיות והידע הדרושים בדיני משפחה, וגם מספק תמיכה, ייעוץ והסברה משמעותיים. לכן, בין אם אתם זקוקים לעורך דין לענייני משפחה תל אביב, עורך דין לענייני משפחה בקריות, עורך דין לענייני משפחה במרכז – אין כל ספק כי השקעה בשירותיו של עורך דין משפחה מיומן יכולה לעשות את כל ההבדל בשמירה על עתידכם ועל רווחתם של יקיריכם.

התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה לפני גישור?

העצה המרכזית של עורך דין לענייני משפחה הבקיא בתחום דיני משפחה תהיה: לפני שאתם הולכים להליך גישור גשו לקבלת ייעוץ אצל עורך דין דין לענייני משפחה. למגשר הוא בעל מקצוע מעולמות המשפט, הטיפול, הפסיכולוגיה ואפילו הכלכלה, שעבר הכשרה מקצועית לתפקידו כמגשר. גישור הוא דבר מומלץ על מנת להגיע לגירושים בהסכמה. יחד עם זאת, הליך הגישור הוא הליך בו שני הצדדים מדברים בפתיחות רבה על כל נושא ועלול להיווצר מצב בו אתם חושפים מידע אשר מתועד על ידי בן הזוג ואם, חלילה, הגישור ייכשל, המידע הרגיש כבר עבר. אמנם הליך הגישור הוא סודי אך אם תתוודו למשל שלקחתם מחשבון הבנק מאה אלף שקל ממש לפני הפרידה עבור עורכת הדין לענייני גירושים ששכרתם, בן הזוג ידע כיצד להשתמש במידע זה כאשר תגיעו לבית המשפט. השימוש במידע יהיה כמובן באופן שממנו לא ניתן להבין כי המידע נאסף במהלך הגישור.

זכרו כי גישור הוא הליך וולונטרי בו בוחרים הצדדים כדי להגיע אל הסכמות בנושאי הגירושין, ובכך לחסוך מעצמם ומהתא המשפחתי את ההשפעות המזיקות וארוכות הטווח של גירושים שאינם בהסכמה. מתוקף תפקידו של המגשר, עליו לאתר את הקווים האדומים ואת הנכונות לפשרה של כל אחד מהצדדים, ולייצר עבורם תוכנית המשלבת אותם יחד, עליה יסכימו הזוג לקראת חתימה על הסכם הגירושין. עבודת הגישור מצריכה מהמגשר להיות בעל יכולות הכלה, הקשבה והבנה רגשית גבוהות, כמו גם ניסיון בתפקיד, מקצועיות ויכולות ניהול משא ומתן. כל אלו יבטיחו שהמגשר שבחרתם יוביל את ההליך בצורה אדיבה, מקצועית ועם כמה שפחות חיכוכים מיותרים בין בני הזוג. כפועל יוצא של היות הגישור הליך וולונטרי, ניתן להפסיק אותו בכל עת על ידי כל אחד מהצדדים.  ההמלצה שלי כעורכת דין לענייני משפחה העוסקת בתחום שנים רבות היא כי תחילה תפתחו בקשה ליישוב סכסוך בערכאה המתאימה לכם ורק אחר כך תתחילו הליך גישור. כך תוכלו לשמור על זכויותיכם הדיונית ובמקביל לנסות להגיע לגירושים בהסכמה.

 

 

 

האם ניתן להתחיל הליך גירושים ללא התייעצות עם עורך דין?

החוק קובע שבדיוק כמו שאדם זכאי לייצג את עצמו בבית המשפט ללא עזרתו של עורך דין, כך גם הסכם גירושין ניתן לניסוח, עריכה וחתימה באופן עצמאי. עם זאת, ההבנה הצרה שיש לאדם הנורמטיבי בישראל בנושאי הזכויות והחובות של צדדים בהליך גירושין, עלולה להוות מוקש בדרככם ולהביא למצבי ניצול, מרמה או אי הבנות לא נעימות שמוטב להימנע מהם. השאלה המתבקשת היא מדוע יש צורך בעורך דין אם מדובר על הליך בהסכמה, והתשובה לכך היא בעיקר משום שאתם נמצאים בצומת דרכים רגשי מורכב. כל החלטה משפטית שתקבלו כעת לבד, תהיה מושפעת, באופן טבעי,  ממצבך הרגשי הנוכחי. מטרת היעעוץ על ידי עורך דין לענייני משפחה היא להביא לכך שההסכם יוכל לצפות פני עתיד ולהיות בתוקף לשנים רבות, ולא רק לשעת המשבר בה הנכם מצויים.  ימים יעברו וישתנו פני הדברים, או שמא האינטרסים של אחד מהצדדים אינם כנים כבר כיום, ואילו בדרך כלל עבור שני הצדדים, טובת הילדים נמצאת בראש סדר העדיפויות. על כן מומלץ לעגן את הדברים במסמך חוקי וראוי שיערוך עורך דין מומחה שנחל הצלחות בנושאים אלו בעבר.

התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה בהליך גירושים השירותים הנפוצים: שאנו מספקים לתביעות בענייני משפחה

למשרד ותק וניסיון רב בדיני הגירושין ודיני משפחה על כל גווניהם תוך שילוב הסמכות בייפוי כוח מתמשך וכן הסמכה כנוטריונית מטעם משרד המשפטים. אנו מייצגים אנשי הייטק ובעלי עסקים בשיתוף עורכי דין ויועצים מומחים בנושא אופציות ומניות מסוגים שונים. כמו כן אנו מייצגים בעלי חברות, תוך התמחות בחברות ציבוריות הנסחרות בבורסה הישראלית, בהליכי גירושין תוך הגנה מקסימלית על זכויותיהם. צוות עורכי הדין והנוטריונים במשרד פועל בכל תיק בגישה המאפשרת מיצוי מלא של בזכויות הלקוחות, גישה אשר הוכיחה עצמה בהישגים יוצאי דופן של המשרד שבהם אנו גאים.

  • תביעות שונות בהליכי משפחה תוך ליווי הלקוח והמלצות לאורך ההליך המשפטי מתחילתו ועד סיומו תוך השגת הישגים יוצאי דופן.
  • תביעות לסעדים זמניים שונים בהליכים לענייני משפחה  סעדים זמניים אלה מאפשרים השגת יתרונות טקטיים משמעותיים בהליך הגירושין.
  • גישור בהליכי משפחה וזאת על מנת לאפשר הגעה למשא ומתן מנקודת יתרון משמעותי על הצד שכנגד.
  • התייעצות וטיפול משפטי דחוף בענייני משפחה דחופים כגון הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לבן זוג המאיים בהותרת האישה עגונה או בת זוג המאיימת בהברחת הקטינים.
  • התייעצות וטיפול משפטי דחוף בתביעות גירושים שרירותיות מצד בן הזוג לרבות מניעת הגשות תביעות סרק והשגת יתרונות טקטיים.

 

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.