איך מתחילים הליך גירושים: | המדריך המלא על כל זכות המגיעה לכם | כל השאלות וכל התשובות מעודכן

עורך דין גירושין מומלצת

רחל רייצ'ל שחר וצוות משרדה מומחים בניהול תיקי גירושין מורכבים וניהול משא ומתן בתיקי גירושין בארץ ובחו"ל.

למשרד ותק וניסיון רב בדיני הגירושין ודיני משפחה על כל גווניהם תוך שילוב הסמכות בייפוי כוח מתמשך וכן הסמכה כנוטריונית מטעם משרד המשפטים. אנו מייצגים אנשי הייטק ובעלי עסקים בשיתוף עורכי דין ויועצים מומחים בנושא אופציות ומניות מסוגים שונים. כמו כן אנו מייצגים בעלי חברות, תוך התמחות בחברות ציבוריות הנסחרות בבורסה הישראלית, בהליכי גירושין תוך הגנה מקסימלית על זכויותיהם. צוות עורכי הדין והנוטריונים במשרד פועל בכל תיק בגישה המאפשרת מיצוי מלא של בזכויות הלקוחות, גישה אשר הוכיחה עצמה בהישגים יוצאי דופן של המשרד שבהם אנו גאים.

עו

הליך גירושים – איך מתחילים?

גירושין הוא אחד ההליכים שעשויים להיות הכי מאיימים במורכבותם וקשים התמודדות במדינת ישראל. אבל כפי שכולם יודעים, הדרך הכי טובה לנצח פחד, היא עם ידע. לכן במאמר הבא אציג בפניכם את התשובות לשאלות שמדירות שינה מעיני כל מי שחושב להתחיל הליך גירושין. איך מתחילים? מי הם בעלי התפקידים החשובים? מה קורה בבית הדין? ועוד.

מה ההבדל בין גירושים בהסכמה לגירושים ללא הסכמה?

כמו כל דבר שמסכימים עליו, גירושין בהסכמה הוא הליך הרבה יותר פשוט מגירושין שאינם בהסכמה. מצב זה הוא מצב שבו שני הצדדים רואים עין בעין את הנושאים שיש להסדיר בעת גירושין כמו שמני שהות, תשלום מזונות וכדומה. במקרים כאלו, כל שעל בני הזוג לעשות הוא לערוך הסכן גירושין המפרט את ההסדרים עליהם הסכימו ולתת לו תוקף באמצעות אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. מעבר לזמן שנחסך לשני הצדדים בהליך גירושין בהסכמה, נחסכות גם ההוצאות של שכר נטרחה לעורכי הדין על הכנת התביעה, הייצוג בדיונים וכיוצא באלו. לאחר אישור ההסכם, ניתן יהיה לפתוח את התיק לסידור הגט ולשלם את האגרה בבית הדין הרבני.

הליך גירושין ללא הסכמה הוא הליך שבו אחד הצדדים אינו מסכים להתגרש, כאשר לרוב מדובר על מצב של אישה מסורבת גט. הליך זה מורכב וארוך יותר, תובעני וקשה ומיד נפרט על כך.

מהו תפקידו של המגשר?

מגשר הוא בעל מקצוע מעולמות המשפט, הטיפול, הפסיכולוגיה ואפילו הכלכלה, שעבר הכשרה מקצועית לתפקידו כמגשר. גישור הוא הליך וולונטרי בו בוחרים הצדדים כדי להגיע אל הסכמות בנושאי הגירושין, ובכך לחסוך מעצמם ומהתא המשחתי את ההשפעות המזיקות וארוכות הטווח של גירושי שאינם בהסכמה. מתוקף תפקידו של המגשר, עליו לאתר את הקווים האדומים ואת הנכונות לפשרה של כל אחד מהצדדים, ולייצר עבורם תוכנית המשלבת אותם יחד, עליה יסכימו הזוג לקראת חתימה על הסכם הגירושין. עבודת הגישור מצריכה מהמגשר להיות בעל יכולות הכלה, הקשבה והבנה רגשית גבוהות, כמו גם ניסיון בתפקיד, מקצועיות ויכולות ניהול משא ומתן. כל אלו יבטיחו שהמגשר שבחרתם יוביל את ההליך בצורה אדיבה, מקצועית ועם כמה שפחות חיכוכים מיותרים בין בני הזוג. כפועל יוצא של היות הגישור הליך וולונטרי, ניתן להפסיק אותו בכל עת על ידי כל אחד מהצדדים.

 

 

מה מופיע בהסכם גירושים סטנדרטי?

מרביתם של הסכמי הגירושין, אם לא כולם, מכילים מספר פרקים זהים כאשר השוני ביניהם מתבטא בהסדרים אליו הגיעו בני הזוג. פרקים אלו נוגעים לחלוקה בין בני הזוג על רכושם, על משמורת הילדים ועל כספי המזונות. רכושם של בני הזוג יכול להיות מקרקעין או מיטלטלין, כמו גם זכויות סוציאליות כגון קרנות פנסיה וקרנות השתלמות והתחייבויות כמו משכנתא וכדומה. משמורת משמעותה סידור השמירה על הילדים המשותפים של בני הזוג, תיתכן משמורת מלאה לאחד ההורים או משמורת משותפת לשניהם. מכאן נגזרים גם תשלומי המזונות שמושפעים מסידור המשמורת בין בני הזוג. נוספות על נושאים אלו גם נקודות שעשויות להפוך למחלוקות בין הצדדים בהווה או בעתיד כמו חינוך הילדים, טיולים לחו"ל, מקום המגורים וכיוצא באלו.

האם ניתן להתחיל הליך גירושים ללא סיועו של עורך דין?

החוק קובע שבדיוק כמו שאדם זכאי לייצג את עצמו בבית המשפט ללא עזרתו של עורך דין, כך גם הסכם גירושין ניתן לניסוח, עריכה וחתימה באופן עצמאי. עם זאת, ההבנה הצרה שיש לאדם הנורמטיבי בישראל בנושאי הזכויות והחובות של צדדים בהליך גירושין, עלולה להוות מוקש בדרככם ולהביא למצבים ניצול, מרמה או אי הבנות לא נעימות שמוטב להימנע מהם. השאלה המתבקשת היא מדוע יש צורך בעורך דין אם מדובר על הליך בהסכמה, והתשובה לכך היא לא לעולם חוסן. ימים יעברו וישתנו פני הדברים, או שמא האינטרסים של אחד מהצדדים אינם כנים כבר כיום, ואילו בדרך כלל עבור שני הצדדים, טובת הילדים נמצאת בראש סדר העדיפויות. על כן מומלץ לעגן את הדברים במסמך חוקי וראוי שיערוך עורך דין מומחה שנחל הצלחות בנושאים אלו בעבר.

צפו בעו"ד רחל שחר מסבירה כיצד להתחיל הליך גירושין ללא עורך דין

מה הדבר הראשון שצריך לעשות כשמחליטים להתגרש ללא הסכמה?

ראשית חשוב להבין, כי על אף העובדה שלבית המשפט לענייני משפחה יש הסמכות לדון בדיני משפחה, אין הוא רשאי להעניק את ההחלטה הסופית בתיקי גירושין ללא הסכמה, ואת זו ניתן לקבל רק בבית דין רבני. (גם הסכם גירושין בהסכמה מוכרח להיות מאושר על ידי בית הדין הרבני).

אם בני הזוג אינם מגיעים להבנות המאפשרות גירושין בהסכמה, עליהם להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני, אך עוד לפני כן, יש לפתוח תיק ליישוב סכסוך, כיוון שתביעת גירושין יכלה להיות מוגשת רק לאחר 60 ימים ממנו. במהלך 60 הימים הללו לא תוכלו להגיש כל תביעה למעט סעדים דחופים כמו צו עיכוב יציאה מהארץ או דמי מזונות מינימליים.

מה צריך להופיע בתביעת הגירושין שתגישו?

תביעת הגירושין היא מסמך שמוכרח להכיל את העילה שבגללה אתם ניגשים להליך. עילה זו אינה יכולה להיות כללית אלא מפורטת ורצוי שתגיע עם תימוכין. למשל, אם מדובר על בגידה של בן הזוג או אלימות כלפי אחד הצדדים, חשוב לציין זאת מפורשות ולהוסיף במידת האפשר ראיות כמו תמונות, תיעוד הודעות וכדומה. זכרו שקיימים מקרים בהם הצד השני עשוי להתנער מאחריותו על עילת הגירושין, על כן הוא ינסה להכחיש ולשקר באשר לה. ישנה האפשרות שלא לצרף את כל הראיות לתביעה כדי לאפשר לעצמכם להשתמש בהן בהמשך כדי להפליל ולהוכיח את הצד השני כשקרן.

מה קורה בשלב הדיונים בבית המשפט?

שלב הדיונים בבית המשפט הוא השלב המשמעותי ביותר של ההליך. במהלכו כל צד יטען את טענותיו בפני בית הדין שיערים עליכם קשיים, ישאל שאלות ויחקור כל מובן של הקשר הזוגי והסיבות לסיומו. הדיונים האלו דורשים הכנה מוקדמת לכל שאלה אם ברצונכם לצלוח אותו ולהשיג את מבוקשכם בתיק. רק לאחר תום החקירות, יסכם בית המשפט את העילה לגירושין ואת החלטתו בתיק.

האם החלטת בית הדין היא סופית?

אם אינכם מרוצים מהחלטתו של בית הדין בתביעת הגירושין שלכם, תוכלו לערער עליו לבית הדין הרבני הגדול שבירושלים. ערעור לבית הדין הגדול נותן את ההזדמנות לדון מחדש בתיק, כיוון שאין בית הדין מושפע מתקדימים, על פי הדין העברי עליו הוא מבוסס – "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". כלומר – ראיות חדשות וישנות, עדים חדשים וישנים – כולם יתקבלו באופן חוקי בערעור שכזה. יש לציין כי בנסיבות מסוימות, ניתן לערער על גם על החלטת בית הדין הרבני הגדול לבג"צ.

מה חשוב לדעת על הליך 'שלום בית'?

שלום בית הוא מונח שלא פעם שומעים בהקשרי גירושין, אך יש בו טעם שממנו כדאי להיזהר. במצב שבו אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש והשני לא, הצד המסרב יכול להגיש תביעה לשלום בית, במטרה לדרוש את האפשרות של גישור הפערים והמשך חיים משותפים. ההליך אמור לספק לצדדים תקופת ביניים שבה עליהם לנסות ולפתור את הסכסוך מבלי להגיע אל הליך גירושין. תקוה זו מעכבת כמובן את הליך הגירושין ועל כן נהוג לחשוד שהגשתה נובעת ממניעים שאינם כנים, אם זה כדי להתכונן לתביעת הגירושין, להרע עם בן הזוג המבקש להתגרש, וכדומה.

לסיכום המאמר, ישנן הרבה שאלות שכל זוג המעוניין בהליך גירושין עשוי להיתקל בהן, וכמובן שלא ניתן להשיב על כולן בפעם אחת. עם זאת, אני מזמינה אתכם לתאם פגישה שבה נבחן את עניינכם ובה אוכל להעניק לכם מענה ראוי ומותאם אישית למצב.

 

עורך דין בהליך גירושים השירותים הנפוצים: שאנו מספקים לתביעות בענייני גירושים

למשרד ותק וניסיון רב בדיני הגירושין ודיני משפחה על כל גווניהם תוך שילוב הסמכות בייפוי כוח מתמשך וכן הסמכה כנוטריונית מטעם משרד המשפטים. אנו מייצגים אנשי הייטק ובעלי עסקים בשיתוף עורכי דין ויועצים מומחים בנושא אופציות ומניות מסוגים שונים. כמו כן אנו מייצגים בעלי חברות, תוך התמחות בחברות ציבוריות הנסחרות בבורסה הישראלית, בהליכי גירושין תוך הגנה מקסימלית על זכויותיהם. צוות עורכי הדין והנוטריונים במשרד פועל בכל תיק בגישה המאפשרת מיצוי מלא של בזכויות הלקוחות, גישה אשר הוכיחה עצמה בהישגים יוצאי דופן של המשרד שבהם אנו גאים.

  • תביעות שונות בהליכי גירושין תוך ליווי הלקוח לאורך ההליך המשפטי מתחילתו ועד סיומו תוך השגת הישגים יוצאי דופן.
  • תביעות לסעדים זמניים שונים בהליך הגירושין. סעדים זמניים אלה מאפשרים השגת יתרונות טקטיים משמעותיים בהליך הגירושין.
  • גישור בהליכי גירושין וזאת על מנת לאפשר הגעה למשא ומתן מנקודת יתרון משמעותי על הצד שכנגד.
  • עורך דין גירושין עוסקת גם בטיפול בצווי הגנה המאפשרים פתרון מידי לבני זוג אלימים אשר מאיימים ופוגעים בכל בני המשפחה ולכך נדרש טיפול אגרסיבי מהיר ומיידי.
  • טיפול משפטי דחוף בענייני גירושין דחופים כגון הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לבן זוג המאיים בהותרת האישה עגונה או בת זוג המאיימת בהברחת הקטינים.
  • עורך דין גירושין תעזור בטיפול משפטי אגרסיבי כנגד תביעות גירושין שרירותיות מצד בן הזוג לרבות מניעת הגשות תביעות סרק והשגת יתרונות טקטיים.

    עורך דין גירושין מתי נצטרך
    עורך דין גירושיo מתי נצטרך

 

על מה עברנו במאמר זה
Recommended Firm Logo
עו
לקבלת ייעוץ פרטני דיסקרטי - השאירו פרטים, או חייגו למספר:
03-7949755
Picture of עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם: דיני משפחה וירושות, ידועים בציבור, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתקדם והסכמי ממון.

המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה. עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתליי בית המשפט.